Sıkça Sorulan Sorular

Anasayfa / Sıkça Sorulan Sorular

ALO 174 Gıda Hattı nedir? Ne amaçla kurulmuştur?

ALO 174 Gıda Hattı tüketicinin gıda güvenilirliği ile ilgili her türlü ihbar ve şikâyette ilgili merciye kolay bir şekilde ulaşabilmesi, iletişimin tek merkezden yönlendirilmesi, tüketiciye en kısa zamanda dönüş yapılabilmesi ve sonucun takibi amacıyla kurulmuştur. Bu süreçte tamamen gıda güvenilirliğinin sağlanmasına yönelik olarak Bakanlığımızca yapılan çalışmalara vatandaşlarımızın da iştirak etmesi hedeflenmiştir. Bu kapsamda; vatandaşlarımızdan gelen ihbar ve şikâyetler bu konularda Bakanlığımızca düzenlenmiş eğitimleri alan operatörler tarafından kaydedilmektedir.

ALO 174 Gıda Hattı ücretli midir?

ALO 174 Gıda Hattı, asılsız ihbar ve şikâyetlere ve hattın amacı dışında meşgul edilmesine karşı ücretlendirilmektedir. Bu kapsamda Türk Telekom ve GSM firmalarıyla en düşük tarifeden ücretlendirme kapsamında anlaşma sağlanmıştır. Ancak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından kamuoyuna yapılan duyuruya göre 1 Şubat 2013 tarihinden itibaren Sabit Hat ve Mobil Şebeke üzerinden yapılacak olan “1” ile başlayan 3 haneli numara aramaları tarifelerin Her Yöne Görüşme limitlerinden düşecek veya ücretlendirme bu şekilde faturaya yansıtılacaktır. Ayrıca alo174@tarim.gov.tr e-posta adresi, www.alo174.gov.tr adresindeki canlı destek ve mobil uygulama yollarıyla başvrularınızı ücretsiz olarak ALO 174 Gıda Hattına bildirebilirsiniz.

ALO 174 Gıda Hattı nasıl çalışıyor?

İhbar-Şikayette bulunmak istediğiniz; işletme adı ve adresini, şikayetçi olduğunuz ürün bilgilerini paylaşmanız durumunda kayıtlarınız oluşturulmaktadır.

ALO 174 Gıda Hattına yapılan başvuruların sonuçları vatandaşa nasıl bildiriliyor?

E-posta yoluyla oluşturulan kayıtlarınız için başvuru numaranız e-posta olarak gönderilmektedir. Telefon yoluyla oluşturduğunuz kayıtlarda ise sözlü olarak başvuru numaranız aktarılır.TC Kimlik numaranızla kaydınızı www.alo174.gov.tr adresinden takip edebilirsiniz. Ayrıca e-posta adresi ve/veya GSM numarası bildirmeniz durumunda belirtilen e-posta adresine ve/veya GSM numaranıza başvurunuzun sonuçlandığına dair bilgi mesajı gönderilmektedir.

Kişisel bilgilerimi iletmeden şikâyet kaydında bulanabilir miyim? Kayıt oluştururken sizinle paylaştığımız kişisel bilgiler başkası ile paylaşılıyor mu?

Şikayet kaydı için Kişisel Bilgileriniz alınmaktadır. Yalnız bildirmiş olduğunuz kişisel bilgiler 3. Şahıslarla kesinlikle paylaşılmamaktadır.

Şikâyet ettiğimiz işletmeleri denetime kim/kimler gidiyor?

Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı İl ve İlçe Resmi Kontrol Görevlileri tarafından denetimler yapılmaktadır.

Başvurum ne kadar sürede sonuçlanıyor?

Başvuruların sonlandırılma süresi ortalama 15 gündür. Ancak başvuru ile ilgili numune alma veya işletmeye süre verilmesi durumunda bu süreç uzayabilmektedir.